20120115

The unpleasant smell


On the very busy afternoon, while i was sitting inside the train, plugged in my earphone to the very best beat on my playlist, came this one chinese guy sitting next to me. Dia pakai short, white t-shirt and flipflops. Just as he sat next to me, i tell you what, Nak mati aku dibuatnya dalam train ni. Dah la aku sehabis wangi aku rasa, kononnya aku nak orang keliling bau aku, That girl, wanginya.Barangkali perfume apakah yang dia pakai? Tapi bila dah bau sebegitu bau, aku tak dapat nak buat apa-apa.

Aku merenung je ke bawah, i wanted to change my seat, but i couldn't find any. All seats were taken. Bila dah bersabar tu, dia boleh pula angkat kaki dia bersila sebelah kaki, lutut dia lagi sikit kena aku. Selepas 30 saat, keluar bau yang sangat tak diundang yang teramat sekali. Bau apa? Bau KAKI. Dah la dengan bau kaki, dia boleh bantai pula gosok-gosok kaki dia tu. Nak buang daki. Pengotor i tell you. Ada juga eh manusia macam ni? Aku tak tahu kalau lah Kasim Selamat masih hidup, aku rasa dia pasti buat lagi untuk kaki mereka yang busuk.

Bila dah duduk dalam train, aku jadi bukan diri aku. Senyap, sopan, sepi. 3S. Bau-bau yang unpleasant ni bila dah menusuk kalbu aku, jiwa aku jadi tak tenteram. Kita semua kena lah pandai jaga. Body odour is not something thatis out of this world. Some people take good care of their body odour and some are either ignorant of their body odour pr just plain lazy, aku tak tahu nak cakap macam mana. Bila kita berpeluh, bacteria mula membiak dalam peluh kita dan sebab tu la bau badan kita sangat tak menyenangkan. Tahu-tahu lah kan, underams and foot area are the main body parts where the sweat glands are highly active. Find the most situable soaps for your body and cara pemakanan also main important role dalam kes sebegini.

Bau ketiak tengok dah la satu kan, tambahan pula baju yang tak kering punya bau bercampur dengan bau ketiak. Aiseh mak mentua mana yang tak lari kalau menantu bau macam ni.

No comments: