20110107

Musuh Dalam Keranda

Musuh selalu menghantui kita.

Aku tak pernah berniat nak simpan atau menwujudkan musuh secara sukarela. Siapa suka? Melainkan mereka yang merasakan sifat dan citarasa mereka begitu expensive. Selain musuh manusia yang dah terbiasa kita dengar dan baca dalam biodata semasa kita semua masih dibangku sekolah lagi seperti syaitan, iblis, jembalang, hantu raya. Tu common sangat. Pernah tak ada musuh dengan panggilan yang pelbagai contohnya Miss D The Blackie, Wan The Torres, Jack and The Greenbeans. Pelik-pelik je.

Sejak beberapa hari ni aku kerap kali dihantui dengan seorang musuh yang lebih popular dengan perilaku dia yang sangat WOW di mata kenalan-kenalan. Kemungkinan besar, kawan rapat dia mama hot boss Topshop. Musuh ada saja di mana-mana, kolej, sekolah, perhentian bus pudu. Semua perangai habis busuk, nak jadikan orang musuh dia. Entah kenapa. Apa salah orang cik kak? Ini bukan sekolah berswasta berpendidikan antarabangsa, pakai skirt hijau kemeja putih sampai nak adakan group-group cap ayam. Bukan ok! It's not fun at all. Sampaikan aku nak minta kerja dekat setiap kedai di KLCC rasa takut-takut, sebab takut ada orang cuba blackmail aku.

Sampai terbuai dalam mimpi aku, dalam mimpi tu musuh jadi kawan. Boleh ke?

-ciel-

No comments: