20101215

Shits Sometimes Seem Nice

Like if you go out and get wasted and do some really dumb ****, do you feel weird the next day or two? It usually takes me a few days to get fully over it. I just wanna stay in my house and not see anyone for a week.. Except my few close friends. I just need my 'me' time for a while.

In this kind of matter also, I really need money. Money to pay those debts from who-ever-they-are. I grew up in an average family. Nak kata aku ni spoil brat, tak lah. Masa kecil-kecil tu standard lah Abah belikan set Barbie collection dari tahun 1980 punya. Sekarang, aku jadi macam Barbie, bukan dari segi rambut atau mukanya atau gaya Barbie tersebut. Aku rasa aku macam patung. Endah tak endahnya, hentam tak hentamnya. Semua tu hanya peribahasa yang dijadikan sebagai kata penguat seperti dalam kertas kajang yang penuh dengan caci maki.

No need to explain. I'm just a girl with ego. Sometimes, we need to stay awake before anything else could happen. Stay from the person we love, stay from the person that we hate it simultaneously. Like Barbie and Ken, Barbie killed Ken for a reason. Because Ken was just a stupid gay doll with no interest at all those girls out there. Same goes here. I wish I just had a Barbie that can kill those people that I care so much. You.

I'm getting weaker and weaker. Macam patung yang dah kena potong rambut dengan tuan sendiri.

Aku, patung yang seringkali rasa tertekan, diapit oleh mereka yang tidak terapit oleh kasih sayang dan perasaan cinta yang sebenarnya. Saat macam ni, aku rasa macam aku nak sangat benda tu. Benda yang saat aku perlukan, dah lama rasanya. Dah lama letakkan benda tu sendiri dalam bingkai, tertulis atasnya "Hanya Untuk Tontonan". Tontonan sebagaimana rupa, sebagaimana yang kau nampak cara aku bercakap, berfikir, beraksi. Orang kata aku buat tak pakai otak, aku pakai hati. Tak suka otak. Otak hanya akan buatkan aku lagi bodoh. Aku kata tak nak, masih ada yang paksa. Jangan dengar orang kata.

Kenapa kita kena jadi bodoh terhadap benda yang kita sayang? Nampak kasut dekat Marc by Marc Jacobs. Harga dia memperbodohkan aku, aku jatuh cinta kat kasut tu. Tapi, kasut tu menipu, 'memaksa' kita untuk beli. Macam manusia juga.

Suka kena paksa? Suka tak kalau orang suruh kita buat benda yang kita paling tak suka? Suka tak rasanya bila kena hentam dengan kata-kata yang mak bapak aku pun tak pernah guna?Nak cakap risau. Aku tak risau, aku cuba nak kata dekat sini, aku macam perbodohkan diri sendiri.

Sekarang nak menyesal pun dah tak sempat. Sebab semua tu ada depan mata. Nak pusing belakang tak boleh, tapi aku 'hanya' boleh pandang depan dengan cara aku sendiri dan cuba elakkan daripada benda yang bakal berlaku bila aku pandang ke depan tak akan jadi bila aku cuba pusing ke belakang.

Baca je, tak suka jangan. No turning back. Still got a lot of things to be done.

No comments: