20120917

Separuh Nak Mati

Bila stress je, (entry kali ini tak ada kena mengena dengan siapa-siapa pun okay! *tehee) mula la saya mengambil kamera Olympus saya yang sudah berkurun lamanya, untuk tangkap gambar. Maklum la, saya kalau dekat dalam bilik sorang-sorang memang suka syok sendiri. Tarik nafas, pose 1, 2, 3. Lepas, nak mati juga la tangkap gambar sendiri ni sebenarnya.


Kecekik, kecekik. Bunyi camera. Yeay! Transfer semua gegambar masuk dalam laptop. Bagi mereka yang ada Android atau iOS, boleh la Instagram. Segalanya di situ. Saya menggunakan Pixlr.O-matic je. Pixlr-o-Matic juga available as a download on Android, iOS, Google Chrome. SENANG! Selain tu adalah saya pakai Photoshop. Tapi ni senang. Click sana sini, jadi!



jangan senget sangat(1)


*besar juga kan dahi aku*


Bila dah lama duduk dalam bilik, mama pun ketuk pintu, "Baby, kamu tak nak turun makan ke? Mama dah masik Nasi Paprik, lemon jus dah siap atas meja". Tanpa menunggu saat, buka pintu, terus makan. Sambung masuk dalam bilik, sambung edit gambar (acah-acah budak art reti edit gambar macam Kak Sue Anna).


Kepada mereka yang nak gambar cantik dan tak ada handphone atau gadgets mahal-mahal nak edit kasi terliur, chekidaut link ni http://pixlr.com/o-matic/. Anda mampu mengubahnya.

Sukses sukses!

No comments: