20110720

Never Ending Story


Setelah nak dekat 21 tahun aku hidup, aku banyak melihat daripada membaca. Membaca kalau aku nak mata aku cantik, baru lah aku baca. Joke. Bila dah seawal usia 20an ni, aku banyak menghabiskan masa dalam bilik. Aku tak pandai sangat berjenaka, aku tak pandai nak start conversation, aku tak ada apa orang tu kata, sense of humour. Pendek kata, aku banyak mendiamkan diri. Sebab apa? Sebab aku rasa mereka semua tu stok stok yang hotness mereka adalah 18/20. Aku? 7 pun tak sampai tau.

Aku kerja, kadang-kadang orang tanya, "kau asal tak pergi kerja?". Aku jawab, "Sakit perut banyak makan nasi goreng kampung semalam, cili besar-besar". Adalah alasan aku tersendiri. Sebab aku rasa semak keadaan dekat luar sana. Dengan orang yang menilai orang dari rupa paras, atas bawah.Aku jadi tak selesa.Serious. Aku kerja, aku suka melihat apa orang tu buat, ada yang makan gaji buta selamba dek dia je duduk dekat pantry 30 minit walaupun bukan masa break. Ada yang kerja bukan untuk kerja, ada yang nak datang mengorat setiap gadis yang dia kerja dengan pastu mula bercerita abang dia ada bukak kedai skate dekat... Apa segala. *gelak kecil*

Itu satuhal. Kalau jenis aku, aku tak suka nak berjenaka kalau tak ada partner yang aku rapat sangat. Aku ada member laki ni, memang dia faham aku. Aku faham dia. Aiman namanya. He's single. Kalau nak berjenaka, biar kami dua je. Orang lain pun naik menyampah, gelak besar telan ais sampai nak tercekik. Aku kenal dia pun dari kawan aku, bukan kawan-kawan taman sini.

Aku pemalu. Aku tak ada bentuk badan yang menggiurkan macam mana lelaki semua idam-idamkan, style rambut yang segak, bentuk muka yang perfect. Bahasa aku gunakan adalah Bahasa Malaysia, inggeris aku selitkan sikit-sikit. Tapi aku dapat A dalam UPSR, PMR and SPM. Point aku sini, aku lebih suka bersahaja dengan mereka yang simple. Tak penat ke cantik-cantik pakai make up walaupun keluar pergi beli pisang kat Tesco? Cerita aku kali ni khas untuk semua jenis sex ; yang ada mahupun yang tak ada.

Hidup kalau bukan atas orang lain tak boleh ke?

No comments: