20110618

Weirdo

Rindu Tok Ayah, rindu Wan. Dua mereka ni telah pun pergi berjumpa dengan Allah SWT. Ada kalanya, aku rindu, rindu yang teramat. Mereka berdua ini adalah ayah kepada ibu dan bapa aku. Lelaki, kaum adam, mempunyai keluarga cara hidup tersendiri. Selain Abah, mereka yang ada pertalian darah dengan aku, kawan karib, dan juga Tok Ayah dan Wan, aku tak percaya kaum adam yang lain selain mereka yang ter-listed.


Kaum adam yang aku kenali, banyak yang tak boleh beri pengajaran. Jenis aku, aku gemar simpan dalam hati, tak suka tunjuk. Aku sedih, aku perih, aku sakit, aku kecewa, aku dan diri aku je tahu. Yang lain, kalau tahu pun segelintir, itu pun kalau boleh aku tak nak mereka buat-buat nak ambil tahu. Kaum-kaum ni semua banyak buat aku menangis, aku mula merasakan diri aku lemah, dengan panggilan yang mereka bantai letak. Mereka buat aku mula rasa kekok.

Kau okay tak ni?

Aku okay jela.



Itu adalah kata-kata tipu yang paling aku handal. Aku rasa benci, jelik. Tak terkata. Aku tipu, tipu diri aku. Tapi tak apa, aku selesa macam ni. Takut nak keluar public. Takut nak buat orang rasa tak selesa dengan aku. Yela, apa pandangan orang lain kalau lepak dengan aku. Tak macam gadis-gadis yang lain, masing-masing bergaya, tersusun gigi putih secara rapi, muka cantik.

Kadang-kadang aku ada terfikir, aku nak ikut Tok Ayah dan Wan pergi bersama. Tu je aku rasa cara senang dan meyenangkan semua pihak.

No comments: