20110131

Thank you, lahanat!


Mama cakap, tak perlu nak cari kasih dan sayang. Mama dan abah mampu nak kasih dan sayang pada baby. Tak perlu cari, kalau ada, ada lah. Kalau tak ada, nak buat macam mana. Kita boleh bantai tulis dalam sms berjela-jela nak yakinkan partner kita yang kita sayang dan kasih dia. Bila fikir balik, ni semua helah semata-mata.


Tuhan tu benar. Tuhan tu maha adil. Tak kala kita tipu dia, mahupun tipu seseorang yang lagi dalamnya, kita dah rasa diri kita macam seorang yang tak berguna pada kedua-duanya.


Kita dah rasa kurangnya kasih.

Kita dah rasa kurangnya sayang.

Kita dah rasa kurangnya persefahaman.

Kita dah rasa kurangnya masa untuk bersama.

Kita dah rasa kurangnya 'kita'.

Kita dah rasa kurangnya kepercayaan.

Maaflah, aku kata je aku ok. Pandai menipukan aku? Murahan pada kau, haramnya aku pada kau, semua yang buruk dari atas ke bawah kau tujukan dekat aku. Credit dekat aku, nak percaya siapa lagi lepasni? Susahkan.

Tuhan je tahu how much I love you aliff. How can I get 'you' back?

No comments: