20130710

Nak Dapat La

Siapa sangka kan, mereka yang nampaknya baik di luar sebenarnya ada buruknya di dalam? Susah sebenarnya. Bila tanya suruh  mengaku, "tak tak, bukan saya". Bak kata Delta Goodrem dalam lagunya "Not Me, Not I". Bila dah suruh mengaku, bukan main lagi tangisan yang diporak perandakan jadi sebagai umpan supaya orang kasihan, simpati.

Cemburu tu musuh. Hasad dengki tu asid. Nafsu tu diri sendiri. Sebenarnya, ni semua atas kehendak diri kita. Kau jangan hipokrit kata kau tak nak walhal benda tu la sebenarnya yang kau tak dapat lepaskan. Aku tak tahu, tak faham kadang-kadang. Bila dah terselit, aku marah, benci. Bila dah kena, sedap. Doa supaya jadi orang yang baik dalam masa akan datang. Tapi bila masa tu nak datang? Aku tahu, i shoudn't have questioned it. Kalau Dia nak beri, Dia beri. Cepat atau lambat je. Usia makin meningkat, aku harapkan yang baik-baik saja untuk kita semua.

Selamat berpuasa.

No comments: