20120106

Azam zam ala azam

Sesuai dengan nama aku Asila. Ala, apa lah sangat si Asila tu. Aku tak gemar dengan azam. Bagus, azam tu memang sesuatu yang bagus. Tapi, sebaik-baik azam aku, out of window semua tu. Azam aku tahun lepas, nak buat braces, nak gain weight. Tahun ni, nak buat braces, nak gain weight. Kan tak larat semua tu. Aku tak sehebat mereka yang lain ada penampilannya yang okay yang bagus.


Banyak 2011 mengajar aku, supaya aku kuat dan tak melakukan sesuatu yang bodoh dan di anggap kejahilan bagi sesetengah pihak.

Di saat-saat akhir 2011, dekat tempat kerja aku, aku kena hentam seberapa hentam yang banyak. Aku sabar. Aku kena tinggal dengan orang yang aku sayang. Aku kena torture dengan orang sekeliling aku. Memang mudah kau tengok, kau baca. Baca macam tu je. Aku buat ayat simple, aku letak point-point besar. Tapi aku tak huraikan. Memang korang boleh kata, "Eleh, aku pun pernah kena hentam apa dekat tempat kerja". Tapi tengok juga, kerja kau macam mana. "Aku pun pernah kena tinggal dengan orang aku sayang". Okay, cakap la.

Tak semua ada pemikiran macam apa yang aku fikir. Tak semua. Aku ulang, tak semua.

Jadi, 2012. Kau jangan banyak cakap. Kau berikan aku kekuatan dan tanggungjawab yang lebih bermanfaat dan besar untuk aku perbetulkan diri aku sendiri. Nyah orang yang pandai kata aku menipu, tak reti ambil hati, kurang ajar. Selama ni aku boleh hidup tanpa kau orang, so lantak.

No comments: