20110808

If only...



Semua orang nak kan super power yang terel terel. Ada yang teringin nak ada power boleh read other people's mind, fly, strong enough to lift up heavy things.. etc. Angan-angan tak salah. Sebab macam saya sendiri, suka berangan. Kuat berangan. Salah satu cara nak berangan adalah dengan tidur. Tidur, lepastu buat lah angan tu sendiri. Nnati boleh masuk dalam mimpi. Tapi berangan saya ni lain sikit.

Saya nak jadi...





Mermaid. (I doodled it. I know, it's an ugly one. sobs)

Ya I know. I'm just like a 4years old kid who obsess with Disney's Characters. I have this one video tape, arwah uncle aku record kan untuk aku. Sebab masa tu zaman 1996, aku tak ada Astro lagi. Rumah dia ada. Eh ke dia amik video tu dari luar negara.

Tak kisah lah kan. Record la satu cerita ni, pasal mermaid. Aku tak ingat apa nama movie tu. Seorang perempuan yang kena sumpah jadi mermaid, kalau mermaid sumpah jadi manusia kan? Ni terbalik. Dia kena sumpah jadi mermaid, kalau kaki dia kena air je, dia bertukar jadi mermaid. And so on. I won't tell you the rest. Naa.

Start dari situ, aku mula percaya dan berangan-angan yang kalau kaki aku kena air je, aku akan bertukar jadi mermaid yang tak sedar diri. Bila aku titik air dekat kaki, aku biarkan lepastu aku tengok kaki aku dalam 1 minit, any changes tak.

Imaginasi aku ni over tahu kadang-kadang. Sampai sekarang.

Ok dah, nak sambung tidur. Bulan puasa sangat fatigue.

Eeee. geram!

No comments: