20110509

An error occured

Bukan malas nak menulis. Kadang-kadang rasa perlu ke menulis setakat nak luahkan perasaan yang tak pernah orang nak faham. Aku menulis bila aku free, bila ada benda nak diceritakan. Tapi, aku bukan menulis untuk menagih simpati dari pembaca-pembaca aku yang entah mana datangnya. Latar belakang dari mana pun tak tahu. Siapa identiti sebenarnya.

*fikir panjang*

Identiti dan siapa gerangan seseorang itu adalah subjeknya. Yang lain tu, sendiri kena buka elok-elok. Selidik elok-elok. Semua orang boleh cakap "cinta", semua orang boleh cakap, "sayang", semua orang boleh cakap "rindu".

But do they really mean it?

Nak cakap, semua orang boleh cakap, semua orang boleh bercinta, semua orang boleh rasa disayangi. Tapi, bila kita sendiri rasa macam kita ni tak sepatutnya dilayan macam tu, kita rasa kita betul. Tocang dah naik. Bila dah tak suka dengan gelagat kita, mula kata kita ni mengada-ngada. Mengada-ngada dari side yang macam mana tu? Gedik, lahabau... bitch? Tak faham.

Dalam masa ini, apa yang aku nampak hanya aku yang beria untuk make us happy. Happy like a happy couple should be. Dalam masa ni juga aku nampak ramai orang berpusu-pusu nak kan kemewahan dan kebanggaan. Tapi, apa lagi kurangnya? Nak take it easy apa kalau dah hari-hari fighting for the lame things.

You can fake your smiles and laughters, but you can never fake your tears and feelings.

No comments: